Visa ett inlägg
Oläst 2011-02-03, 17:16 #8
billions avatar
billion billion är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2003
billion billion är inte uppkopplad
Medlem
billions avatar

Reg.datum: Oct 2003
Jag har vid flera tillfällen registrerat att stort antal domäner. De har haft alla uppgifter, de har fått betalt och domänerna har visats som registrerade i deras system. Jag har litat på att registrering skett och tycker att man måste kunna lita på att en registrar sköter detta korrekt. Tekniska problem kan naturligtvis inträffa men man tycker att en registrar borde ha någon typ av kontrollfunktion på att de verkligen registrerat domänen innan de meddelar att så skett. Exempelvis genom en koll gentemot iis.se databas.

Vid de första 2 tillfällena har de agerat direkt och försökt åtgärda eller kompensera genom att jag fått registrera att nytt namn istället. Inte helt bra men för mig var det OK då de namnen inte var livsviktiga. Det som skrämmer mig är snarare mängden fel som verkar finnas i så viktiga system som detta är.

Det som gör mig mest less nu är att de inte ens bryr sig om att besvara mina frågor och jag funderar därför på vad det kan finnas för andra vägar.

Citat:
Ursprungligen postat av eng3l Visa inlägg
Mja, om det gäller en .SE domän och korrekt beställning är lagd och betalning är gjord så har registraren 5 dagar på sig att utföra registreringsbegäran. Det är vad IIS registraravtal säger. Däremot kan ju fallet vara så att de har saknat information från dig eller liknande, då är det värre. Känns som lite av ett "case-to-case" scenario.
billion är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat