Visa ett inlägg
Oläst 2011-02-03, 11:42 #6
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Captcha Visa inlägg
Tack för era svar, jag använder fortfarande banken i Sverige. Finns inget kontor här i Oslo för min bank, så jag får ta mig till Sverige.

Det som gör mig mest frustrerad är att de påstår att det är en paypal transaktion, men jag ser alla transaktioner på mitt paypal konto. Hittar inget suspekt alls. Jag hoppas att det är banken som har gjort något galet...
Det kan väl vara Paypaltransaktioner från ditt kort fast från ett annat Paypalkonto (som inte är ditt)?

Du har väl telefonsupport som du kan ringa? Du borde inte behöva besöka banken. Polisanmälan skall du göra och frågan är då om du ska göra en i Norge, en i Sverige eller om du, för att lättare ha något att visa upp där det kan behövas, ska göra en i varje land. Erfarenhetsmässigt blir polisutredningarna nästan alltid nedlagda.

Om det försvunnit pengar från ditt konto och inte bara från kortet så gissar jag på att du har en trojan i din dator. Någon gör vad de vill med dina konton. Har din bank certifkatlösning enbart? I så fall är du öppen för attack om du har fått en trojan. Har du engångskoder eller dosa är riskerna lite mindre.