Citat:
Ursprungligen postat av krukaan
Hej WN!
Jag har precis skickat in förfrågan till både bolagsverket och skatteverket om att starta en enskild firma. Min tanke är att ha en liten webbyrå som hjälper små företag att få en egen hemsida. Jag vet att min idé inte är unik men jag har en hel del kontakter inom hantverkarbranschen och kommer därför få jobb ändå.
Nu till mina funderingar... Har förstått att det finns massor av duktiga webbutvecklare på detta forum som säkert kan svara på mina frågor
Hur går det till från dess att ett företag kontaktar mig tills produkten är färdig? Bestämmer man möten även för 5000-kronorsjobb eller bara för rejäla summor? Hur ser era vanor ut?
Jag är ganska ung och har inte givit mig in på företagande förens nu så jag skulle gärna vilja veta lite mer om hur ni gör. Finns det redan en tråd om detta som jag inte har hittat så får ni gärna länka.
Tack på förhand!
Karl
|
Är det ett jobb på 5000 kr så kanske det inte är värt det, men å andra sidan så har man inte så mycket jobb så är det nog nödvändigt.
se till att sätta en timpenning, t.ex 500 eller 800 kr timmen. I det får du räkna med att en viss procent skall gå till utgifter för möten i form av arbetstid eller att du fakturerar möten, men det brukar inte vara så poppis.
Försök att jobba på löpande fakturering istället för fastpris.