Visa ett inlägg
Oläst 2011-02-01, 15:16 #9
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
Citat:
Ursprungligen postat av lazat Visa inlägg
Man förbinder sig inte till någonting vid uppsägning och givetvis inte till några kostnader heller. Läs själv på blanketten. Vi fakturerar inte heller domäner som är uppsägda och det är lögn om någon påstår något annat. Vi vill dock ha en skriftlig uppsägning då det har hänt att kunder har sagt upp varandras domäner. Då har vi iaf det skriftligt om någon skulle klaga.

Vårt system kollar också om .SE domäner ligger hos oss när fakturan skapas så vi kan inte skicka felaktiga fakturor för förnyelser. Hur Svenska domäner gör vet jag dock inte.
Det du säger är ju ganska motsägelsefullt. Enda gången en kund kan ha möjlighet att säga upp en annan kunds domännamn är om man tillåter uppsägningsblanketter för domännamn öht. Annars står domännamnet alltid i kundens namn, så hur skulle en annan kund kunna påverka "uppsägningen" av ett domännamn?

Både Loopia, Binero m.fl. tillämpar modellen om fakturan ej är betald så går domännamnet ut och inga "uppsägningsblanketter". Den mest logiska och kundvänliga modellen. Men sen är det ju ingen som anklagat er för att vara kundvänliga heller.
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat