Citat:
Ursprungligen postat av Dansbandsdax.se
Om Sverige hade blivit givmildare mot företag och speciellt småföretagen så tror jag lätt att de hade stannat.
|
Just småföretagen har väl ofta väldigt begränsad möjlighet att flytta hela eller delar av verksamheten utomlands om det är helt IT-baserade företag som kan sköta allt via Internet eftersom kunderna finns här i Sverige.
Att flytta ut tillverkningen är oftast bara ett alternativ för stora företag om de vill kunna ha någon kontroll över den.
Citat:
Ursprungligen postat av Dansbandsdax.se
Sänker de priset på skivor och filmer så torr jag, eller är nästan helt säker på att fildelningen kommer sjunka drastiskt. Många har inte råd att gå på bio, köpa ett album eller liknande. När det är så här pass enkelt att ladda hem så gör de det.
|
Det tror inte jag. Det är som sagt väldigt svårt att konkurrera med något som är gratis.
Men än viktigare än priset är att fildelningen i dagsläget erbjuder saker som inte de kommersiella alternativen kan. Jag tänker då främst på utbudet och bekvämligheten att få tag på materialet. Man måste ju erbjuda något som fildelningsalternativen inte kan erbjuda för att kunna ta betalt för det.
Grundregeln är ju att man man måste kunna erbjuda något som någon är villig att betala för om man vill ska kunna tjäna pengar och det gör inte skivbolagen för de flesta konsumenter i dagsläget.