Ämne: Skatteparadis
Visa ett inlägg
Oläst 2011-02-01, 11:35 #3
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Dansbandsdax.se Visa inlägg
Om Sverige hade blivit givmildare mot företag och speciellt småföretagen så tror jag lätt att de hade stannat.
De flesta småföretag stannar kvar, det är mestadels större företag som flyttar produktion utomlands. Andra avdelningar stannar dock ofta kvar. Jag lämnar inte landet och kommer förmodligen inte heller göra det. Tycker skatterna ligger på en bra och rimlig nivå och hoppas fler länder tar efter.

Citat:
Ursprungligen postat av Dansbandsdax.se Visa inlägg
Jaså? Jag trodde vi hade bland världens säkraste kärnkraftverk här i Sverige, då har jag blivit felinformerad. Dock tycker jag vi ska fortsätta ha det oavsett. Skulle det smälla på andra ställen så lär vi säkert bli lidande iaf. Jag bodde bara en mil från Barsebäck innan och till 99% så var kommuninvånarna emot en nerläggning.. Jag vill ha kvar det och hoppas de byggs fler, priset på elen lär sjunka massor.
Det har varit så men nu har vi väldigt gamla kärnkraftverk som inte renoverats ordentligt och precis som en gammal bil så är det ständigt delar som behövs bytas ut vilket leder till frekventa stopp. Givetvis bör vi undvika kärnkraft så långt det går men det är möjligt att det behövs byggas nytt till dess vi har möjligheten att stänga ner helt.