Visa ett inlägg
Oläst 2011-01-31, 18:43 #18
iamandreass avatar
iamandreas iamandreas är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2011
iamandreas iamandreas är inte uppkopplad
Nykomling
iamandreass avatar

Reg.datum: Jan 2011
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Det är väl flera anledningar till PHP är mer agilt än Java.
PHP är mer dynamiskt(inte så hårt typat, enklare felhantering m.m.) än java och det gör att man kan utveckla snabbare i PHP.
PHP är också helt anpassat efter webben och alla APIer är därför också mer eller mindre inriktade emot webben och utveckling av webbapplikationer vilket gör systemen mindre komplexa och därmed och mer agila.
En webbapplikation i PHP är också väldigt mycket enkalre att "deploya" än motsvarande applikation i Java vilket gör att hela arkitekturen är mer agil.

Det går alltså mycket sanbbare att få fram ett första reslutat i PHP än i Java vilket gör att varje iteration kan göras kortare vilket är ett av de viktiaste elementen i agil utveckling
Mig personligen tycker jag att vi kan lämna den här diskussionen om vad som är "agilt" eller ej.

För mig är det t ex snabbare att snurra igång en Java webbapp än en PHP webapp så vad är då mest agilt?

För att ett språk har APIer som är anpassade för ett visst ändamål innebär inte att det finns utvecklare och applikationer som ändå skapar komplexa lösningar och är icke-agila (vad det nu är - en agil webbapplikation?)

En arkitektur består av flera kvalitetsattribut än hur "deploybar" en applikation är. Så att basera om det är mer agilt pga detta enda kvalitetsattribut är inte direkt gångbart tycker jag.

Det här blir en diskussion som saknar en grund i någon typ av bestämd definition m.a.p "agile". Vi lämnar detta till en annan post, ok?

Tacksam för era svar dock!

Senast redigerad av iamandreas den 2011-01-31 klockan 19:00 Anledning: stavfel
iamandreas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat