Visa ett inlägg
Oläst 2011-01-26, 12:31 #42
Kaugesaar Kaugesaar är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
Kaugesaar Kaugesaar är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Fiatvalutor?

Måste man vara inbiten egoist och välfärdsmotståndare bara för att man är företagare? För mig ligger det absolut inget motsatsförhållande i det. Jag vill att de pengar jag tjänar ska användas till något som gynnar både mig själv och andra.
Men tänk om inte jag vill det då? Har du rätt att öronmärka mina pengar? Det är inte så att för att man sänker skatten kraftigt blir det olagligt för människor att hjälpa andra.

För det finns naturligtvis många miljoner människor världen över som har det bra mycket värre och som har en lägre QALYs/$, än de flesta svenskar och svenskor som får ta del utav våra skattepengar. Och var dar vi gränsen för omoraliska handlingar?

Är stjäla grannens njure och sedan sälja den på blocket för att ge pengarna till hemlösa moraliskt korrekt?

Är med våld ta en del utav en persons egna kapital för att sedan ge pengarna till hemlösa moraliskt korrekt?

Jag tror... Jag vet att jag kan med hjälp utav mina pengar hjälpa bra många fler världen över till en bättre QALYs/$ så varför måste mina pengar öronmärkas?
Kaugesaar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat