Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Jun 2009
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Jun 2009
|
Jag är inte teknisk nog för att ge bra svar. Det har lagts en månad på detta med ett antal olika källor. Vi inser att många använder det på det sättet som Presta gör - vilket gör att vi letar efter en central lösning på det. Dock - så står både vår leverantör och de andra experterna vi snackat med och säger att det är rätt och att det används fel. Möjligen har de alla fel - men det är många nog (och erfarna nog) att jag är benägen att inte avfärda det som kanske björklund gör ovan. :-)
Det känns lite som twilightzone för mig. Ungefär som ett ord som kommer in i svenskan från engelskan. Det är kanske inte med i svenska akademins ordbok - men om många nog börjar använda den - då blir det sedan standarden. Vår leverantör representerar akademin och följer standarden till punkt och pricka - men varianten som Presta kör är vanlig - och därmed kan man diskutera - vad standarden bör vara.
AndersN - vi lever alla med gamla miljöer. Vi har 100 maskiner där detta fungerar. Nu tightar vi för första gången till säkerhet och annat på en nivå som i alla fall vi på city inte sett tidigare. Ett försök till förbättring. Helt plötsligt fungerar inte de shortcuts som många programmerare tar utan man måste helt enkelt hålla sig inom ett snävare område. Så det är en balans mellan vad våra kunder förväntar oss säkerhetsmässigt och funktionalitetsmässigt. De flesta har många sårbarheter som jag tror alla skulle vilja bli av med... det görs inte enkelt och inte utan lite medhjälp från kunder.
|