Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Nu får du nog allt ta och förklara vad du menar. Vad har facken med skatterna att göra menar du?
|
Blev något fel och hela svaret försvann, men vad jag ville få sagt var att det är facket med deras propaganda som har trissat upp skatter och skapat helt orimliga löner och villkor. Sedan var det företagande i sig som diskuterades och då tyckte jag facket kändes relevant att nämnas.
Citat:
Du får nog allt ta och förklara din poäng där också. Vad har det med antalet företag att göra? Om du nu kan trolla fram några direkta samband mellan ovannämnda får du gärna visa detta.
|
GDP (BNP) har ett väldigt starkt samband med antal företag och lönsamheten för dessa. Att även ta med livslängden var bara för att visa att höga skatter gör inte att du lever längre.
Citat:
Är man dryg om man påpekar fel i resonemang? Eller bara om man har en annan åsikt än dig? Det var en väldigt självgod inställning må jag säga.
|
Men det var ju du som hade fel

Att säga:
Citat:
Om du ser till hur många företag som faktiskt finns i Sverige så tror jag inte vi är i behov av särskilt många fler i nuläget. Den nivå vi ligger på nu är nog ganska sund.
|
är ju helt galet på alla sätt och vis.