Visa ett inlägg
Oläst 2011-01-19, 11:14 #3
coredevs avatar
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2007
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
coredevs avatar

Reg.datum: Sep 2007
Citat:
Ursprungligen postat av captaindoe Visa inlägg
Jag löste ett liknande problem idag. Det kan dock skilja sig från dig.

På server 1 har jag:
En webbserver med PHP och en MySQL Server

På Server 2 har jag:
Exakt samma som server 1.

Server 1's uppdrag är dock att hitta information från internet (den kör olika slags spindlar och botar), medan Server 2s uppdrag är att visa denna information för personer som bestämmer sig för att besöka min sida. (Alltså, Server 2 hittar inget nytt material, utan får endast material från Server 1).

Jag provade på lite olika metoder för att skicka över datan från Server 1, men kom fram till att det effektivaste sättet, även om inte det mest galanta är att köra ett script på Server 1 som skriver ner alla nya rader i databasen i ett vanligt dokument.

När detta är klart så anropar Server 2 dokumentet, med hjälp av file_get_contents(). Skriptet går sedan igenom dokumentet rad för rad och lägger in varje ny rad i Server 2s databas.

Detta fungerar perfekt så länge det endast är en server som ska syncas med den andra. Om båda ska skicka information till varandra kan man göra en liknande lösning, men blir lite mer komplex och stökig men fungerar helt klart.
Tjena... Detta, måste jag säga, var en riktigt elegant & agil lösning. Skall fundera på om den är applicerbar i mitt scenario. Tack :-)
coredev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat