Visa ett inlägg
Oläst 2011-01-18, 21:00 #3
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar

Reg.datum: Feb 2008
Jag är osäker på om det finns några direkta fördelar att dela upp sidorna på flera publiceringsdatum. Dagliga uppdateringar under några månaders tid kommer lära Google att besöka sajten ofta. När allt material väl är publicerat så kommer dock Google att lära sig att inte besöka sajten så ofta om det inte kommer lika täta uppdateringar.

Om du har 40 sidor med innehåll klart för publicering skulle jag rekommendera dig att slänga upp allt på en gång. Förutsatt att du vet med dig att uppdateringsfrekvensen kommer sjunka drastiskt efter dessa. Jag tycker det är bättre att få alla sidor på plats så att de kan börja ranka från första stund.

Jag tror inte Google uppfattar det som onaturligt. Antagligen publiceras en majoritet av alla företagssajter på en gång och inte löpande. Hur skulle det se ut om man valde att lägga upp sidorna "om oss" och "kontakta företaget" 14 dagar efter lansering?

Som Sweely säger så finns det mer än just uppdateringsfrekvens att ta hänsyn till. Finns alla sidor på plats från start så kan sajten direkt attrahera naturliga djuplänkar.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat