Citat:
Ursprungligen postat av design.se
Designen ser väl ok ut, rätt basic. Tråkig och stel logga och typsnittet i menyn ser alldeles för utdraget ut på höjden. Sen saknar jag som vanligt någon slags taggline eller något som avslöjar vad det hela handlar om. Hade det stått scoutcommunity så hade man fattat snabbare.
|
En tagline är en bra ide, tack för den!
Citat:
Ursprungligen postat av Dansbandsdax.se
Startsidan är bra! Kanske borde ändra password till lösenord eftersom användarnamn står på svenska.
När man är inloggad håller jag med om att menyn ser tråkig ut, även toppen. Jag hade nog lagt in en bild på några scouter som sitter runt en lägger eld och sedan haft ngn skogsbild med.. Lite levande logga..
Är det egen utvecklat?
|
Oj det hade jag missat! Startsidan är dock temporär tills vi släpper siten, då ska man inte få en inloggningssida utan komma åt vissa delar utan att vara inloggad och sen ha en inloggningsmöjlighet på högersidan.
Vi ska få in en illustration i headern, har beställt den från leverantör.. Kommer bli med ett landskap och något liknande den "scouten" ute till höger i headern.
Jag tror och hoppas att menyn inte ska kännas lika tråkig när illustrationen är på plats!
Ja hela sidan är egenutvecklad sånär som på något jquery script. Hela ramverket som sköter templates, databasanslutning, språk och sessionshantering är den stora biten som allt sedan ligger ovanpå. Givetvis objektorienterat :-)
Tack för er kritik! :-)