Citat:
Ursprungligen postat av coredev
En grej med ASP.NET som jag finner oerhört störande är alla ständiga omkompileringar man måste göra. Otroligt mycket utvecklingstid går åt att stoppa, kompilera om, starta och sedan hamna i rätt state (logga in + gå till rätt sida på din sajt). Finns det något sätt man kan komma ifrån / snabba upp detta?
|
Visst kan det tyckas vara smidigt att ändra direkt på servern men förr eller senare gör någon (läs. någon annan än jag

) något på servern som inte finns versionshanterat. Dessutom kan man argumentera för om man verkligen ska pilla på filer på servern för hand öht. Genom byggservrar kan man ju få till sånt där på ett jäkla fiffigt sätt där bl.a. unit- och UI-tester körs först. Sen, om alla testerna var ok, då skickas den kompilerade koden ut till servern. Det här borde vara drömmen för alla som utvecklar. Manuellt arbete är ju en stor PITA.
Om man vill kan man ladda upp källkoden - aspx och codebehind - men jag har svårt att se något bra med att göra det. När man använder CodeFile kör man på WebSite-projekttypen och det är väl en smaksak om man föredrar den varianten eller WebApplication. Det är inte helt lätt att läsa sig till vad som passar en bäst så det bästa är att sätta upp en litet testprojekt och testa sig fram.