Citat:
Ursprungligen postat av hnn
Ni stängde av kunder för att dom hade för mycket trafik. Det är lite värre än om man har felaktiga uppgifter på sitt konto eller är kritisk. Trafiken är väl en bieffekt på internet.
|
Fel. Vi stängde av dem för att de drog för mycket resurser i form av CPU, minne eller disk I/O.
Aldrig pga trafiken! Vi har 4st gigabit-pipor och kan hantera i princip vilken mängd trafik som helst.
Vad vi däremot gjorde fel, var att inte förvarna kunden. Det har vi idag blivit betydligt bättre på, och stänger aldrig av en kund idag utan att kunden har på något sätt har besvarat vår förvarning.
Citat:
Ursprungligen postat av hnn
Att ni sen tar extra betalt för telefonsupport ska vi inte gå in på då denna tråden handlar om Binero.
|
Vi tar betalt för telefonsupport på våra privatpaket i form av en extra tjänst, som givetvis är inkluderad i våra företagspaket. Vi har valt att göra på detta viset för att kunna hålla lägre priser. Du måste ta med i beräkningen att vårt populäraste privatpaket, Starter, kostar betydligt mindre än vad t.ex. Bineros privatpaket gör. Vi har därmed inte samma möjligheter att erbjuda "gratis" telefonsupport.
Du kan däremot betala för det, och då hamna på nästan samma nivå som Binero prismässigt.
(Jag använde endast Binero som exempel eftersom tråden handlar om dem. Byt ut Binero mot annat valfritt webbhotell, om så önskas.)