Citat:
Ursprungligen postat av ZynX
Kör egen server så har du den stabiliteten som du själv väljer.
Antingen VPS, eller Dedikerad hosting.
http://www.google.se/#hl=sv&biw=1280...e2709163dec485
Tycker i och försäg att Binero har bra upptid för det priset man betalar 69 kr x 12 = 828 / 365 = 2,26 kr.
Det är alltså 2,26 kr du betalar per dag för att du ska ha ett stabilt webhotell???
2,26 av dom ska då täcka tekniker och även support. server el , internet.
Om du betalar 2,26 kr per dag för att du ska ha en stabil it drift så borde du nästan vara glad att du har så pass hög upptid som det ändå motförmodan levererar.
Har man affärskritisk verksamhet så bör man lägga ut i alla fall någon 1000 lapp eller mera för att få en redundant lösning för sina sidor och en bra support och ett serviceavtal.
i stora hela om man drar in många 1000 lappar om dagen på sin hemsida så är det en fis i rymden.
det blir alltså 12.000 per år och då kan jag garantera dig att du får en drift som funkar, Ett företag i dag ska inte ha några problem med enbart 12.000 kr för en stabil tjänst.
det är lite som andra säger, Man får det man betalar för.
|
Jag förstår din poäng men i så fall låter 1000:-/mån alltför lågt. Nåväl, jag har en s.k. företagskonto hos Binero. Förvisso förstår jag resonemanget du lägger fram men jag tror också att det hela har att göra men den totala volymen. Dessutom förväntar jag mig en viss tillförlitlighet då Binero inte har gjort de reservationer du för fram. Det vore ju rätt kul annars: "Binero - 2,26 kr/dag. Räkna inte med mer!"...