Hej, jag är ny här.
|
|
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 1
|
|
Hej, jag är ny här.
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 1
|
Spännande
Jag råkade vara på jakt efter webbhotell och hade swebhost som ett alternativ. Jag projektleder för närvarande utveckling av en databasdriven community, och vi funderade på vart vi skulle lägga den. Efter att ha läst den här tråden kunde jag definitivt stryka swebhost från listan. Så fruktansvärt oproffsigt av swebhost att blanda sig i en tråd där en person frågar efter oberoende åsikter. Swebhost är INTE oberoende.
As a matter of fact så ratade jag swebhost långt innan jag läst de värsta bitarna i den här tråden. Framför allt reagerade jag på avtalet. Swebhost tar inget ansvar att informera om ändringar i tjänster och avgifter. De tar heller i praktiken inget ansvar för driftstörningar. Reglerna kring bindningen är ofördelaktiga och tonen i avtalet är helt enkelt otrevlig. Sen snacket om att det inte är ett problem, exempelvis driftstörningar då: Jag vill ha reglerat i avtalet vad som faktiskt gäller, inte något annat. Är det konstigt? Om ni inte förbinder er att ta något som helst ansvar blir jag tveksam. För det betyder ju att ni själva är osäkra på både er likviditet för att ersätta och er driftsäkerhet.
Det är självklart att det är lätt att locka kunder med låga priser. En privat hobby-kodare kommer knappast att se några fel. Men för mig, som letar efter ett proffsigt webbhotell, så håller det inte. Gör om och gör rätt. Skriv om avtalet. Det är inte bra. Det är en av de konkretaste grejerna jag kan peka på. Kolla på exempelvis Bineros avtal. Det är över hälften så kort och minst dubbelt så tydligt och bra.
Ett annat allmänt tips är att jobba på förmågan att ta till sig kritik från kollegor. Här skriver några potentiella kunder, men också professionella kollegor. De erbjuder gratis konstruktiv kritik, de säger vad de reagerade på. Ta till dig istället för att slå ifrån. Vi är inte ute efter att konkurrera ut dig från marknaden eller smutskasta dig. Vi vill tvärt om att du utvecklas, både för din skull och för dina kunders skull. Sluta hantera oss som USA hanterar terrorhot. Vi är liksom på "samma sida".
Kan tilläggas att jag gick igenom den fenomenalt jobbiga registreringsprocessen bara för att få kommentera i den här tråden. Det säger något om hur illa jag tycker att det är...
Senast redigerad av west_west den 2011-01-17 klockan 09:08
|