|
Medlem
|
|
Reg.datum: May 2007
|
|
Medlem
Reg.datum: May 2007
|
Det debatteras alltid vad pagerank innebär idag och jag tänkte att det kanske ska redas lite i begreppen.
Till att börja med, Pagerank har uppdaterats sedan April. Pagerank uppdateras numer löpande och inte i batchar som det gjordes förr. Det som inte har uppdaterats är toolbaren. Toolbaren har alltid visat ett snapshot av hur PR var på en viss sida och den snapshoten har varit mellan 1-4 månader gammal. Den brukade uppdateras en gång per kvartal.
Som Sweely säger så har toolbaren mycket riktigt inte uppdaterats sedan April och det betyder att du mycket väl kan ha pagerank på sidorna utan att se den.
Många brukar säga att Pagerank spelat ut sin roll och det är till viss mån sant. PageRank är inte så viktigt som det en gång var men vi ska komma ihåg att Googles algoritm fortfarande bygger på PageRank, det är bara det att det lagts till en hel massa andra faktorer till algoritmen med.
Slutligen, jag kan inte se några som helst tendenser att det under de senaste månaderna eller halvåret skulle gå mot minskat inflytande för PageRank, det är möjligt att man planerar något sådan från Googles håll men jag har inte kunnat se några förändringar än.
|