Visa ett inlägg
Oläst 2011-01-16, 12:55 #1
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Standard Varumärkesskydd i USA

Har lite funderingar kring varumärkesskydd i USA. Först och främst, vilka är de viktigaste skillnaderna gentemot Sverige?

Om man söker i TESS så finns i princip alltid en logotyp med (eller så har det bara råkat vara fallet på mina sökningar), vad är anledningen till detta?

Måste man ha fysiska produkter att erbjuda vid ansökningstillfället för att ansöka om trademark? Måste man ha tjänster att erbjuda vid ansökningstillfället för att ansöka om service mark?

Hur pass lätt är det att skydda generiska ord i USA jämfört med i Sverige? Ponera att ett amerikanskt företag registrerat [ÄMNESSPECIFIKT ORD].com. Kan jag då känna mig tämligen säker med [ÄMNESSPECIFIKT ORD + GENERISKT ORD].com om jag är verksam i samma bransch eller bör jag börja tänka helt nytt?
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat