Citat:
Har de nyligen blivit förflyttade utomlands eller? Länge sen jag såg några premiumadresser under de registranterna iaf.. Du får gärna exemplifiera
|
- Nej, det är inga nya uppgifter och nej det är inte aktuellt att exemplifiera..
Citat:
Vidare är det väl inget som säger att 99% av överlåtelsearvodet måste landa på ett svenskt konto bara för att det är svenskt bolag som står som registrant och att det rent juridiskt borde det? Inte för att jag tror NN har några oegentligheter för sig
|
- Nej det har inte jag heller någon indikation på..
Citat:
Edit: OT fråga: .SE är vad jag vet, den enda TLD som limiterar antal slagningar för whois. Hur går siter som t.ex. domaintools.com runt sånt?
|
- Det stämmer
inte, tror heller inte att tjänster som domaintools.com har för avsikt att "gå runt", eftersom det inte förekommer samma begränsningar som för kontaktslagningar.
sen får du även sära eller speca vad du anser vara whois..
free.iis.se är begränsad till
drygt 2K slagningar per minut.
vanlig webslagning :
Citat:
Domännamn internetsweden.se
Owner (kontakt-ID) peterf2235-00001
Administrativ kontakt (kontakt-ID) -
Teknisk kontakt (kontakt-ID) -
Avimottagare (kontakt-ID) -
Domänstatus active
Skapad 2007-06-26
Senast ändrad 2010-07-02
Förfallodatum 2021-06-26
Deaktiveringsdatum
Avregistreringsdatum
Datum för frisläppande
Namnserver ns1.citynetwork.se
ns2.citynetwork.se
DNSSEC unsigned delegation
Registrar City Network
|
Här ser du alltså vilket kontakt-ID som är innehavare, när domänen skapats och hur länge den är registrerad mm. varför den kraftiga begränsningen finns där, som du säkert förstår där av en anledning..som .se helst varit utan.
Det som däremot har en annan begränsning är slagning på kontakt-IDn - vem är registranten bakom exempelvis ID:t [peterf2235-00001]
slagning på kontakt-ID är begränsat till
Citat:
Följande regler gäller för slagningar på kontakt-ID:
Antal slagningar:
Dagtid (08.00 - 17.00): 5 per timme
Övrig tid (17.00 - 08.00): 2 per timme
|