Visa ett inlägg
Oläst 2011-01-12, 09:27 #2
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av kippex Visa inlägg
Har de nyligen blivit förflyttade utomlands eller? Länge sen jag såg några premiumadresser under de registranterna iaf.. Du får gärna exemplifiera

Vidare är det väl inget som säger att 99% av överlåtelsearvodet måste landa på ett svenskt konto bara för att det är svenskt bolag som står som registrant och att det rent juridiskt borde det? Inte för att jag tror NN har några oegentligheter för sig

Men måste väl finnas exempel på ett gäng mellanstora bolag world wide som glömt förnya... Typ $100m+

Edit: OT fråga: .SE är vad jag vet, den enda TLD som limiterar antal slagningar för whois. Hur går siter som t.ex. domaintools.com runt sånt?
Jag tycker mig se väldigt stora bolags domännamn som deaktiveras i princip varje månad. Dock är det ju en stor skillnad på deaktivering och släpp, företagen använder ju ofta sitt namn till hemsida och e-post och upptäcker på så sätt domänen har förfallit och förnyar således.

Men det finns också exempel på stora bolag vars namn släpps för nyregistrering den senaste tiden där företaget inte har sin huvudmarknad/verksamhet i Sverige utan använder en gTLD eller annan ccTLD som sin huvuddomän. Vill dock inte droppa exempel på sådana i denna tråd, men tro mig det händer hela tiden.
eng3l är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat