Visa ett inlägg
Oläst 2011-01-11, 21:51 #19
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Se till att dra på dig så lite kostnader som möjligt tills du ser att intäkterna växer på "organisk" väg.

Google har några exempel på framgångssagor där ett exempel rekommenderade att lägga ca 30% (e.g. 1/3) av intäkterna på egen annonering för sin webbplats.

Jag skulle vara ytterst försiktig med att "slå på stort" och bränna en massa pengar, se till att du är försiktig med kostnader och att du varje månad har mer intäkter än utgifter oavsett hur stor din verksamhet är. Om du ska chansa så ska du klara det på din nuvarande ekonomi. Dvs du kan sätta upp en kostnadsram på att du maximalt får göra en förlust på 3000 kr per månad (om du klarar att hantera det själv utan att öka din skuldsättning). Gör aldrig av med pengar (dvs kostnader) som är skulder elelr ökar dina skulder.

Se till att bygga en modell där du kan mäta hur effektiv din marknadsföring är, mät varje dag, vecka och månad och sätt upp ett maxtak för hur stor förlust du tål innan du lägger ner projektet.


Sätt även upp mål så du vet när du lyckats!

Senast redigerad av Conny Westh den 2011-01-13 klockan 04:11
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat