Visa ett inlägg
Oläst 2011-01-11, 20:19 #13
Micke_Ns avatar
Micke_N Micke_N är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 159
Micke_N Micke_N är inte uppkopplad
Medlem
Micke_Ns avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 159
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Det är som sagt ditt eget ansvar att se till att alla faktureringsuppgifter är korrekta så att fakturor kommer fram och som sagt är det även ditt ansvar att håll koll på när du ska betala dina tjänster.

Loopia kan inte på något sätt garantera att mailet med fakturan kommer fram.

Det borde väl dock inte vara några problem att köpa tillbaka domänen den släpps väl inte förens 60 dagar eller vad det är efter att den har inaktiverats?
Det är Loopias ansvar att SKICKA fakturorna de skriver de själva i sina villkor. Så när de INTE skickar någon faktura gör de fel.

"4.2 Inför en ny avtalsperiod skickar Loopia ut minst en faktura för förnyelse av domännamn, om domännamnet kan förnyas av Loopia"

Att Loopia inte skicka faktura har hänt mig också och svaret blev då från Loopia.

"Det som falerat här är att inga förnyelsefakturor eller påminnelser
skickades ut, trots att domännamnen skulle förnyas. Detta beklagar vi
naturligtvis.
"

Det fanns heller ingen faktura tillgänlig i kundzonen så då är det kanske inte så lätt att betala om det inte finns något underlag.

Så det som står i deras villkor följer dem inte och när de själva bryter mot det och man får problem när de inte håller sin del av avtalet så ber de bara om ursäkt och tycker att det räcker.

Så ja, dålig stil av Loopia. Kan bara hålla med.

/M
Micke_N är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat