Visa ett inlägg
Oläst 2011-01-11, 17:04 #8
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Innan du blandar in någon annan alls tycker jag att du ska ta fram åtminstone en betaversion av webbplatsen på din fritid. Detta förutsätter att det inte står något i ditt anställningsavtal som ger din arbetsgivare rätt till projektet.

Vad gäller säljare får jag uppfattningen att din affärsidé är beroende av en duktig säljare. Det bästa är en provisionslösning. Kanske till och med 100% av första årets intäkt i provision istället för att ta in en delägare. Så länge du inte har några delägare har du full kontroll själv. Å andra sidan bör engagemanget bli större hos en delägare.

Jag skulle föreslå ett avtal där säljaren har rätt att köpa X% av aktierna för Y kr efter att ha uppnått ett visst säljmål. Kanske får säljaren köpa in sig i etapper.

Om du inte konkurrerar med din arbetsgivare bör du kunna ha kvar din anställning parallellt till en början. Bäst är att du pratar med arbetsgivaren. Allt ifrån att du bara jobbar med projektet på din fritid till att du jobbar vissa dagar och är tjänstledig utan lön eller är helt tjänstledig under några månader till att du säger upp dig och satsar helt på din nya verksamhet. Trygghet är bra att ha tills du testat att vingarna verkligen bär.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat