Citat:
Ursprungligen postat av magiana
Sen är jag dessvärre skeptisk till AMD eftersom jag vill ha en så tyst dator som möjligt.
|
Det är bara att köpa en ny kylare, som är tystare. Lägg ner 300kr så har du en relativt tyst dator. Du får så mycket mer prestanda för slanten om du kör AMD.
Citat:
För det kan väl inte vara så enkelt att man bara stoppar in operativsystemet och sen, poof, så funkar det.
|
Du får ju såklart installera windows, men det bör inte vara några större problem då det är rätt straight forward.
Citat:
Hur många fläktar ska det förresten vara i en dator? Såg att både chassit och processorn har medföljande fläkt?
|
Processorn måste ju såklart ha en kylare, sedan är det i princip nödvändigt att ha minst en fläkt i chassit med som kan förflytta luften där inne så att inte den varma luften står still och stannar kvar där inne.
Citat:
Hur kommer det sig förresten att datorprestandan bara stiger och stiger? Är det för att vi blir kräsnare och kräsnare eller är det så att nya program helt enkelt kräver mer av datorn? Det går ju att redigera lite video med sambons gamla bärbara trots att dess specifikationer är långt ifrån ovanstående. Jag har inte så höga krav utan tänkte mest att det kunde vara användbart att göra lite how-to videos, för det är kanske just att jag nämnde video som drar upp prestandakraven??
(Herregud vad långt det här inlägget blev.)
|
Både och, folk blir kräsnare och kraven stiger. Visst går det att redigera film som du säger på en lite klenare dator, men i längden är det inte så roligt när det går segt.