Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik-s
Fall du söker lite hittar du ett antal trådar om detta.
Det är inget ovanligt att man blir avstängd från Adsense utan att få någon anledning.
Mitt förslag är att du reggar ett nytt Adsensekonto på din sambo/släkting/familjemedlem och kör på som tidigare. Faktum är att du efter du registrerat ett konto på exempelvis din sambo kan ändra namnet tillbaka till dig efter registreringsprocessen.
Och om du får in 210.000 kr i månaden så tycker jag att du borde sprida dina risker med Adsensekontot och registrera olika företag, exempelvis i England för att dra ner på kostnaderna när du startar bolag och sedan skapa flera Adsensekonton kopplade till flera olika företag som du skapat. Detta kanske bara fungerar om du har flera olika sidor där du kör Adsense. En sida kopplad till ett företag, om du hänger med.
Men börja med att regga ett konto på en familjemedlem.
|
Bara en rättelse, 210.000 fick jag första månaden jag körde, efter det har det gått upp och ner, oftast ner men dollarn var nästan 10kronor när jag startade så det lägger ju till. I vilket fall som helst, 210.000 som BÄST, inte i genomsnitt.
Det är bara en domän som är avstängd. Jag har flera andra som fortfarande kör adSense.
Men som en uppdatering, igår fick jag precis samma email från AdSense som pekade på customgraffiti.net
Nu fick jag en liten förklaring också, som sa:
Hej!
När vi granskade ditt konto såg vi att du för närvarande visar
Google-annonser på ett sätt som inte följer vår programpolicy. Vi hittade
till exempel överträdelser mot AdSense-policy på sidor som
http://www.customgraffiti.net/.
Publicister får inte implementera Google-annonser på ett sådant sätt att
annonserna maskeras. Publicister får t.ex. inte placera annonser under
vilseledande rubriker, eftersom det kan få användare att tro att
annonserna är webbplatslänkar som är kopplade till rubriken. Undvik detta
genom att bara markera annonser som "sponsrade länkar" eller "annonser".
Gör nödvändiga ändringar på dina webbsidor inom de närmaste 72 timmarna.
Vi föreslår också att du tar dig tid att läsa vår programpolicy
(
https://www.google.com/support/adsen...e-1pp-sv&hl=sv)
för att se till att alla dina sidor följer denna.
När du har uppdaterat din webbplats känner vi automatiskt av ändringarna
och annonsvisningen påverkas inte. Om du väljer att inte göra ändringar
för kontot inom de närmaste tre dagarna, förblir kontot aktivt, men du
kommer inte längre att kunna visa annonser på webbplatsen. Observera att
vi kan avaktivera ditt konto om vi hittar ytterligare överträdelser i
framtiden.
Tack för ditt samarbete.
Med vänliga hälsningar,
Google AdSense-teamet
Ärende-id 1650368
----------------
Mer information om det här varningsmeddelandet finns i vårt hjälpcenter:
https://www.google.com/adsense/suppo...e-4ai-sv&hl=sv.
Om ni surfar till customgraffiti.net så finns bara en enda textlänk där
och nu satte jag en border runt och skrev "sponsored links". Innan så var den utan border och utan "sponsored links"
Men förstå vad idiotiskt. Det står ju redan Ads from Google på skiten, jag tror att det är någon som har en personlig vendetta med mig. En konkurrent eller så.
Det står också i mailet att Google automatiskt känner ifall jag ändrat annonsen och då undrar jag så här. Jag ändrar ju inte i koden på något sätt utan lägger bara in en mall,
Menar de att jag ska sätta dit någon html tagg eller vad är det frågan om?
Jag har kollat runt på en massa alternativ till AdSense men allt suger.
Alla svenska är bara att glömma för jag har stor del besökare från USA och Mexico,
så de klickar inte på annonser, dessutom har alla svenska publicistbolag slutat med PPC nu så det är stört omöjligt.
Vidare har jag testat Adbrite, det tog 3 veckor innan en annons vart "såld" på min adspace och det trots mina 550.000 pageview/dagen.
Jag har testat Clicksor och det funkar, men ger en mycket liten utdelning, inte ens 1cent per klick oftast.