Visa ett inlägg
Oläst 2011-01-07, 12:12 #1
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Björklund Visa inlägg
Inga av de stora företagen ser så mycket fördelar med EC2 eller liknande tjänster.
De flesta bygger privata "moln" för sin infrastruktur då det ger mest prestanda och säkerhet för pengarna. IaaS gynnar mindre företagen, eller nystartade företag för att snabbt och enkelt få datorkraft.
Så har de varit på de företag jag jobbat på eller konsultat på. Och det är även det jag hör av kollegor i branschen.

Jag har ingen insyn i TV4, men jag tvivlar på att de kör Amazon för deras primära tjänster.
Skulle tro att alla IT-tunga företag idag har några servrar utanför sina egna serverhallar för några saker. Men inte för de primära sakerna, det ger mer för pengarna att köpa in alla infrastrukur och personal själva.

Jag kommenterar inte detta då det kommer resultera i pajkastning.
Du har rätt - de måste öppna ögonen. :-) Det är inte effektivast att bygga allt internt för säkrast möjliga lösning. Här har du skillnaden. Säkrast - även när det inte behövs. Så tungrott i alla lägen istället för bara där det bör läggas det där extra. Finns 100 ställen varje storföretag borde istället vara agila och få igång sina projekt direkt istället för att vänta på någon it-avdelning som skall manuellt skall snurra igång servrar. :-)

I USA går nu fler och fler runt sina it-avdelningar och skapar servrar i sin webbläsare just för att skapa bättre effektivitet i sin verksamhet. Man har inte råd med något annat.
johan1234 är inte uppkopplad