Visa ett inlägg
Oläst 2011-01-07, 12:05 #166
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
Citat:
Ursprungligen postat av JensS Visa inlägg
Och då valde ni att köpa in samma kontrollpanel som Binero?
Absolut! :-) Vår lösning är inte "slö" som Bineros - men kan bli bättre utan tvekan. Kontentan är att Atomias lösning har byggts rätt från grunden vilket tex Plesk (i mina ögon) inte har. Där körs allt på en singelmaskin och jag menar allt - dvs mail, dns och web mm. Inget är distribuerat (i standardutförande) vilket skapar känslighet överallt - men är annars bra för kunden i användarvänlighet mm. När vi fick genomgång av detta blev jag lite chockad just hur strukturen var upplagd.

Atomias är byggt klustrat och lastbalanserat men är fortfarande omoget i kontrollpanelen. Under 2011 kommer detta lyftas och då står vi där med rätt grund och fördelarna som de andra haft. Vi tror det är skillnaden och valde denna lösning över Plest, C-panel och andra möjligheter. Vi som webbhotell har inte en chans att sätta till de 30 man som nu exklusivt jobbar med dessa förbättringar. Vi är inte ens så många anställda. :-) Så vi känner detta är helt rätt val - men kommer behöva lite mognad här i korta perspektivet. Nytt tänk som kommer bli bäst under 2011. :-)
johan1234 är inte uppkopplad