Citat:
Ursprungligen postat av SimonP
Du tar för givet att molntjänster är bäst, och ju fler IT-chefer som gillar det, ju längre har man kommit i utvecklingen? Jag kan hålla med om att vissa fall är det bättre, men om jag t.ex skulle hantera känslig information skulle jag aldrig våga lägga den hos nån extern molnleverantör.
|
Nej du missar poängen. Cloud computing (som jag talar om) är inte alltid bäst. Dock så har vi varit dåliga på att anamma detta generellt vilket innebär där det ger en enorm fördel kör vi andra lösnignar som inte kan konkurrera.
Man skall välja rätt ställe att applicera och det är massor och åter massor av vinklar där svenska storföretag bör använda det. Tror snittet att få igång ett projekt i Sveriges storbolag är upp till en vecka för man väntar på en IT avdelning som skall snurra upp en miljö. Bortkastad tid! Med cloud computing hade 50% av projekten varit igång samma dag då man kanske hade den där testmiljön klar som image och det var bara ett knapptryck att få igång det - istället för att vänta en vecka.
Så du har rätt - det är inte alla gånger men skall användas hårt och mycket för att vara effektivt. :-)