Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W
Det handlar inte om att tolka saker fientligt. Tycker det är helt ok om en kund skriver skit om sin leverantör om dom tycker att saker fungerar dåligt av olika anledningar. Däremot när leverantörerna snackar skit om varandra och försöker att tjäna på andras misslyckanden (tex sälja domäner) då har det gått för långt.
|
Men snälla, det var ju allt annat än ett "misslyckande" för dem! Det var ju rent lurendrejeri, där de försökte rädda sitt skinn genom en lögn om att det var för "kundens eget bästa."
Har du ens
läst vad
det hela
handlar om? Eller
vårt blogginlägg? Eller
Bineros? Eller
City Networks? Eller...
Det handlade inte om några lättförtjänta stålar (vi gick ju minus på varje beställning) utan att istället ge One.com:s kunder en liten "knuff" så de tar tag i det hela och väljer en leverantör som inte ljuger sina kunder rätt upp i ansiktet.
Nu blev det lite väl barskt och ännu mer off topic, och jag ber om ursäkt för det. Men jag
kommenterade faktiskt miljön på WN på Twitter igår, och jag var
inte ensam om att tycka att det har försämrats väldigt mycket senaste tiden. Några av de bästa inom sina områden höll med mig, några som hade kunnat tillföra hur mycket kunskap och erfarenhet som helst till alla nykomlingar i branschen... Synd att de istället väljer att överge forumet helt och hållet. För det är väl det som detta forum handlar om - utbyte av erfarenheter och kunskaper mellan branschkollegor?