Visa ett inlägg
Oläst 2011-01-03, 16:43 #107
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
"Rabattkod: One" säger väl allt? Man använder inte konkurrenter i sin egen marknadsföring, det är extremt fult gjort oavsett anledning.
Det kan jag inte riktigt hålla med om... Varför skulle det vara "fult" bara för att man nämner sin konkurrent vid namn? Det beror väl på hur man gör det? Hade vi endast skrivit "One.com ljuger!" utan en bakomliggande förklaring, så hade jag hållit med dig - det hade rört sig om ren och skär smutskastning. Men nu förklarar vi ju faktiskt vad det rör sig om, om än i kortare ordalag. Vi publicerade därför ett blogginlägg med en längre förklaring, som bannern i sin tur länkade till.

Binero körde ju liknande kampanjer när Loopia hade allvarliga e-postproblem, där de hade en stor banner på IDG där de erbjöd "fungerande e-post" - vilket jag tyckte var vältajmat, lite humoristiskt och med "glimten i ögat." Jag tror inte branschen tar skada av att konkurrenterna vågar pika varandra lite då och då... Snarare tror jag vi får en öppnare och vänligare miljö att konkurrera i, samt snabbare utveckling av våra tjänster.

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Tillbaka till ämnet. Bineros nya miljö känns allt annat än stabil just nu men jag tror och hoppas de kommer få ordning på allt inom kort. Jag misstänkte för länge sedan att deras nya "vi är amerikaner"-strategi skulle medföra försämringar men det blev värre än jag trodde.
Just "vi är amerikaner"-strategin kommenterade jag redan vid lanseringen. Jag (personligen) fann det rätt absurt att det var så pass många som berömde Binero över dessa "fantastiska" nyheter, när de i princip började ta till samma strategier som vi själva använde, kritiserades för och lämnade bara några år tidigare - till exempel "fri trafik."

Men med dagens teknik är det lättare än någonsin med "overselling," då man betydligt enklare och snabbare kan skala upp/ner på hårdvaran. Så jag ska absolut inte säga att det är fel av Binero att ha de gränser som de har, för jag tvekar inte en sekund på att de hade hunnit fördubbla sina resurser på väldigt kort tid.

Jag menar, vi hade klarat av det relativt enkelt och då har vi ingen dyr lösning från NetApp...
jgabor är inte uppkopplad