Visa ett inlägg
Oläst 2011-01-03, 16:08 #50
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Jag tror att man är inne på hårklyveri om man tassar på vanliga respektive mindre vanliga namn..

Och jo även om det var lite sämre förmulerat så ville jag peka på att det finns en bra bit över en halv miljon orsaker till att det inte är svart och vitt med den begränsade whoisvisningen.
Detta eftersom .SE´s integritetspolicy per default ger Enskilda firmor samma whois-skydd som privatpersoner.
Detta "skydd" kan EF dock frivilligt kontakta sin registrar för att ta bort om de önskar.

Jag tror dessutom att du överskattar "större utländska domainers" även om det givetvis förekommer, men du kan ju fundera på att det även kan finnas utländska intressen i "Svenska" större domainers..

Men jag har ingen möjlighet att lämna den typen av statistik, men kan berätta att antalet större innehavare ökade under oktober månad..
Trots det så är det totalt bara "ett par" hundra innehavare som har fler än 100 .se-domäner..

Med anledning av EvaF´s exempel av .no, så skrev jag om det för 1½ år sen http://www.internetsweden.se/begrans...otsatt-effekt/

Jag gjorde samma jämförelse NU och får då .no till 495507 domäner delat med 214823 innehavare = 2,30
.SE har också ökat sedan det där skrevs (bla pga av oktober), men ligger idag på ca 2,10

Slutligen förespråkar jag det icke-diskriminerande regelverk som .se tillämpar och som innebär en TLD som är öppen för alla, under samma premisser.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat