Ämne: Knivig sitts
Visa ett inlägg
Oläst 2010-12-28, 11:54 #8
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Oct 2006
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden Visa inlägg
@Captcha - googlar du på .no domäner, ( http://wp.nu/no-domaner ) så får du ett resultat som dels toppas av en aktör som hjälper dig med "hela paketet" och det finns även lite längre ner en wn-tråd som tar upp detta.

Som du säger kan ett aktiebolag vara en puckel svår att motivera för ett par småprojekt, men det finns även alternativ till aktiebolag.
Det viktiga är att verksamheten är upptaget i "Brønnøysundregistrene", därefter tillåts verksamheten registrera maximalt 20 stycken .no-domäner.

Jag har ingen uppfattning om vad Norid anser om det sätt som aktören löser det hela på, men jag vet att detta pågått i många år.

Annars är privatpersoner i Norge hänvisade till subdomänen "priv.no" och pga det hårdare regelverket i Norge så är toppdomänen .as (American Samoa) vanligt förekommande eftersom AS även är förkortning för AksjeSelskap (som våra Aktiebolag).

Men om du menar allvar med dina projekt och din målgrupp är Norge, så skulle jag nog rekommendera dig att titta på den "bästa vägen" att få tag på .no-domänen (Göra rätt från början..) - risken är annars att det kan kosta betydligt mer än du kanske sparar idag..

Som Peter säger, du måste inte ha ett AS, det räcker med ett "enkeltmansforetak" jag har ett sånt i norge, och får regga 20st .NO domäner.. för tillfället har jag 5...

Min rekommendation är att du kör på ett enkeltmansforetak och faktiskt kör på .NO och sen .com om du ska satsa internationellt med.

OBS du måste också ha en heldel tålamod med Norid (förvaltar .NO domänen) och dess partners.. processen här är 100% pappersburen för att regga en domän, och är inget som sker på 5 sekunder.
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat