Visa ett inlägg
Oläst 2010-12-27, 15:01 #2
najjie najjie är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 80
najjie najjie är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av design.se Visa inlägg
Håller med. Nu tror jag visserligen inte att den här specifika kunden blir en bra ambassadör för ditt företag med tanke på att det kan vara en person som aldrig blir nöjd. Jag hade kanske betalat tillbaka halva beloppet och gått vidare med mitt liv.
Eller ge henne halva beloppet som presentkort. Så gjorde jag när jag hade en liknande situation för ett tag sen. En kund var inte nöjd med hur en produkt luktade och skickade tillbaka den två månader senare fylld med parfym och ville ha pengarna tillbaka. Jag sa att tyvärr så är den inte i säljbart skick (vilket inte hennes är heller om den är använd?) och om jag gav henne pengarna tillbaka blir det en total förlust för mig men jag kunde ge henne den till halva priset.

En bra kompromiss är när båda är missnöjda...
najjie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat