Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth
Du driver en affärsverksamhet, det innebär att du måste räkna in en viss andel returer (oavsett orsak) i din kalkyl och det brukar sällan vara många som retrnerar. Blir det mer än du räknat med så får du höja proset något.
Men du har drömläget om kunderna blir dina ambassadörer/marknadsförare, det är det man alltid strävar efter som företagare i gemen.
Vad du säljer är ju "trygghet" för kunden, dvs kunden ska alltid veta att de blir nöjda när de handlar av dig, även om det är "grisen i säcken" du säljer.
För att du ska bli långsiktigt framgångsrik ska du alltid priritera nöjda kunder framför maximal vinst. Vinsten kommer om du prioriterar att göra kunderna nöjda, annars har du gjort fel i din kalkyl.
|
Håller med. Nu tror jag visserligen inte att den här specifika kunden blir en bra ambassadör för ditt företag med tanke på att det kan vara en person som aldrig blir nöjd. Jag hade kanske betalat tillbaka halva beloppet och gått vidare med mitt liv.