Visa ett inlägg
Oläst 2010-12-27, 12:30 #63
kalasboll kalasboll är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2007
kalasboll kalasboll är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2007
aDonis: Det har tagits upp flera gånger och varje gång har han förklarat att han inte klarar av de ämnena riktigt.

trådlöst: Tyvärr ska reglerna på gymnasiet skärpas om jag förstått det rätt så det jag gjorde är antagligen inte möjligt.

Jag hade dock turen att läsa på ett gymnasium (läste Teknik med IT-inriktning) där jag kunde individualisera mina tre år precis som jag ville (nästan).

Jag kom t.ex. på att jag inte ville läsa alla el-kurser eller CAD-kurser och kunde då välja bort dessa från min kursplan och istället läsa kurser som intresserade mig. Jag valde t.ex. Multimedia A istället för Programmering C och jag läste Kreativt Skrivande A istället för CAD A.

Vi hade även ett stort utbud av kvällskurser där jag läste Historia A, Psykologi A, Samhälle B och Företagsekonomi A. För varje kvällskurs jag läste kunde jag välja bort en kurs från den ordinarie kursplanen (så länge jag höll mig på rätt antal poäng såklart).

Men jag tror som sagt inte att detta kommer vara möjligt längre då regeringen vill att det ska vara mer strukturerat, men det kan ju vara värt att kolla upp! För jag själv märkte att jag valde helt fel linje men samtidigt trivdes jag så bra på skolan och i den nya staden att jag ville gå kvar där.
kalasboll är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat