Visa ett inlägg
Oläst 2010-12-26, 20:16 #2
abergmans avatar
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 762
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
abergmans avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 762
Det enda Binero gör i det här fallet, är att de scannar mailet och lägger till resultatet i headern, som en "FYI" sedan är det upp till dig själv att se till så att klienten hanterar det rätt.

Många "fetare" spamskydd låter inte ens mailet nå fram till mottagaren utan raderar eller sparar det i en karantän så att du som användare kan hämta mailet i efterhand.

Många företag resonerar som så att mail som klassas som SPAM är inte värda att läsa, och vill den som skickar maiĺet att jag ska läsa det får den se till så att mailet inte klassas som SPAM. Lite tanken med att köpa tex spamskydd som tjänst hos symantec eller liknande, är att ta bort arbetet med att spamklassa och hantera SPAM från den egna mailservern.

Säg att du har 1000 anställda, som alla får 4 spam om dagen, året om, dygnet runt. Det är ganska mycket data och ganska många klockcykler som läggs på.. skit

Så jag kan spontant tycka att Bineros SPAM-tjänst är ganska B eftersom den lägger över en massa jobb på dig, samtidigt så förstår jag resonemanget, det som är SPAM för mig kanske inte är SPAM för dig, och system som har olika regler beroende på mottagaren är ganska dyra att köpa in om man ska supportavtal etc på dem.

Jag rekomenderar att du lägger mailen hos google, eller köper Hosted Exchange någonstans.
abergman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat