Visa ett inlägg
Oläst 2010-12-21, 16:48 #3
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2010
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Reg.datum: May 2010
Den första frågan tycker jag är den är den svåraste och jag vet inte riktigt vad som är rimligt om jag ska vara ärligt.

ALMI tar ut en ganska hög ränta för att kompensera för den höga risken. Sedan är det inte riktigt så enkelt som du säger. De kräver en väl utarbetad affärsplan och realistiska budgetar för att du ska kunna få ett lån. Jag tror även de kräver en del återkoppling på vad pengarna används till. Jag tvivlar på att du får lånet om du tar det med huvudsyfte att betala din egen och din säljares lön utan pengarna ska gå till att utveckla systemet/innovationen.

Den sista frågan är väldigt beroende på hur din livssituation är nu. Har du tid och ork att jobba med att utveckla detta vid sidan om din nuvarande anställning?
I så fall är det nummer 3 bästa lösningen tycker jag. När du är klar med utvecklingen och kan börja sälja borde du kunna få en fingervisning om hur det kommer gå. Märker du att det går bra så kan du försöka gå ner i tid på din anställning eller säga upp dig. Men du kommer nog inte bli rik på ditt företag under det första året så du bör ha en personlig ekonomisk buffert som du kan leva av.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat