Visa ett inlägg
Oläst 2010-12-21, 15:09 #4
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av andi Visa inlägg
Verkar som att det är konfigurationen av InnoDB som strular, jag har nog ett alldeles för lågt värde på innodb_buffer_pool_size, men det finns inget standard-värde angivet i my.cnf och om jag anger värden så tar det oerhört lång tid att starta om mysql och jag får felmeddelanden om att InnoDB ej är konfigurerat...

Edit: Var finns dessa inställningar för InnoDB om de inte finns i my.cnf?
Du får default-värden för dom om du inte anger det i my.cnf, vilka beror på mysql-version men kassa brukar de vara. Det finnns färdiga my.cnf-filer att ladda ner om du googlar lite, för olika användning och ram-mängder. När du inte har någon koll alls på inställningar föreslår jag verkligen att du hittar en som verkar väl anpassad för dig.

För att ändra buffer pool size så måste du dumpa din data först och sen ta bort mysql:s datafiler. Detsamma gäller ett par andra inställningar. Om du inte gör det kommer inte innodb motorn att kunna gå igång, och därav ditt felmeddelande.

För att inte använda transaktioner sätter du autocommit till 1. För bra insert speed kan du även anpassa flush_log_at_trx_commit.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat