Visa ett inlägg
Oläst 2010-12-17, 01:16 #25
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Citat:
Ursprungligen postat av Johan H Visa inlägg
Nejdå.

Jag tycker att loopia som vet hur man kommer i kontakt med personen i fråga ska göra så och meddela att personen måste ändra uppgifterna.

Jag tycker även att alla OMBUD (gillar ordet mer) har ett visst ansvar över deras kunder som registrerar via dem.

Någonstans måste ju IIS/ombudet kunna göra något åt saken. Om inget kan hända personen, så kommer jag ju själv ändra alla domäner jag har på mig till "FUCK OFF" istället för mitt namn.

Eller så kan IIS tillämpa anonym whois redan imorrn.
Du får tycka precis vad du vill om vilket ansvar registrarerna ska ha och inte. Jag har citerat Registreringsvillkoren som samtliga registranter underkastat sig att följa där detta regleras.

Jag har också berättat att registrarerna INTE får förändra registrantdata eller avregistrera en domän, utan uppdrag från registranten.

Och att .SE Registry är den part som KAN avregistrera ett domännamn som brister i 4.1 och som inte uppdaterats i tid.

Sen spelar det ju faktiskt mindre roll vad du och jag tycker om dessa regler - det är ju dessa vi har att förhålla oss till. Om du har "förbättringsförslag", så skriv gärna ner dem i ett mail, så ska jag se till att framföra dem och kanske ser du en förändring i villkoren, nästa gång de revideras..

Citat:
Vad du däremot verkar ha glömt är att du mailat mig direkt om just detta fall. Och redan dagen efter gjorde jag det .SE Registry gör i dessa fall..

Senast redigerad av Internet Sweden den 2010-12-17 klockan 01:19
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat