Visa ett inlägg
Oläst 2010-12-14, 18:43 #9
Goran_ Goran_ är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2010
Goran_ Goran_ är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2010
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Att kunna ett program(dvs att kunna funktionerna) säger ingenting alls om vad du kan göra så du får specificera lite bättre vad du kan eller allra helst visa lite prover.

För att vara en designer handlar det mest om att förstå din klients behov och behovet hos klientens kunder och utifrån det skapa en attraktiv och tilltalande design. Det handlar inte bara om att kunna massa funktioner och häftiga effekter utan det handlar mycket om att vara kreativ och ha en känsla för det där med design. Vissa har känsla för design, vissa inte. Jag har det t.ex. inte.

Det gäller att ha en känsla för design och kunna hitta kreativa lösningar och inte bara kunna program. Det du har skrivit handlar bara om det sistnämnda och därför är det omöjligt att bedöma dina jobbchanser. Visst finns det jobb där du bara behöver kunna exempelvis PS, men det är nog inte väldigt många.
Jo fast jag vet inte om jag är kreativ eller ens är bra på Photoshop. Jag kan programmet, men kanske inte är bra på det. Ingen kund kan bedöma det heller eftersom jag använt det som hobby på fritiden. Men som jag nämnt i tidigare inlägg. Du får gärna vara "kund" och jag ska göra det du önskar så kan vi se om jag är tillräckligt bra, ett arbetsprov helt enkelt. Som ni får bedöma
Goran_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat