Visa ett inlägg
Oläst 2010-12-13, 16:57 #9
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Negativa och missnöjda kommentarer tycker jag är de som är mest relevanta när man ska välja ett webbhotell. De som får minst kritik och samtidigt erbjuder det man vill ha till ett rimligt pris är oftast det bästa alternativet.
Det håller jag inte alls med om. Det gäller endast om man jämför webbhotell med ungefär samma mängd kunder... Oftast tycker jag att negativa och missnöjda kommentarer drabbar de med flest kunder - för hur ofta ser du "Webbhotellet uppe!" trådar?

Låt oss som exempel säga att 1% av kunderna för ett webbhotell med 100.000 kunder får problem och skapar en tråd här... Det skulle innebära 100 problemtrådar. Men om 10% av kunderna på ett webbhotell med 1000 kunder får problem och skapar en tråd, så skulle det resultera i samma mängd trådar fast med skillnaden att det är en långt mindre andel kunder som upplever problem hos det större webbhotellet.

Ganska dåligt exempel, det erkänner jag, och jag har överdrivet skillnaderna rejält för att få fram min poäng. Men du förstår förhoppningsvis vad jag menar; det kan faktiskt vara så att du får det mycket bättre hos det webbhotell med flest "problemtrådar" eftersom de trots allt har "minst" problem i slutändan.

Senast redigerad av jgabor den 2010-12-13 klockan 16:58 Anledning: Stavfel
jgabor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat