Medlem
|
|
Reg.datum: Mar 2008
|
|
Medlem
Reg.datum: Mar 2008
|
Simals: ett bra exempel på exakt var denna diskussion gått fel. Ska en religion ha undantag för sin klädsel så ska alla ha det, muslimer ska inte ha specialregler som ingen annan får ta del av. Och om vi ska göra undantag för religösa klädregler så ska vi såklart göra undantag för folk med politiska tillhörigheter så dom kan få ha sina speciella partikläder etc på sig precis överallt. Och när vi sen konstaterat det så kan vi väl dra slutsatsen att det efter detta börjar spåra ur och man får lagstifta att du ska ha rätt att ha på dig exakt vad du vill när som helst och får du ej det så är det diskriminering.
Alternativet är att stärka det system vi har idag för att se till så företagare eller andra instanser ej blir dragna till rätten för man ställer vissa rimliga klädkrav. vilket ju innebär att du kan ha på dig vad fan som helst, klä dig som en cirkusclown, i tält, eller nazistuniform om du så vill till arbetsintervjun. Men förvänta dig inte att varken få jobb eller fortsatta bidrag om du ej klarar av att rätta dig efter dessa mycket enkla riktlinjer.
Sen självklart ska vi inte ha ett system med extrema, orimliga, krav man jag kan ej påstå jag själv någonsin varit utsatt för eller sett exempel på det än så länge i mitt arbetsliv. Tycker de flesta regler jag stött på varit högst rimliga.
|