Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
När man jämför sin verksamhet med tåg och polis så övervärderar man nog sin betydelse rätt rejält  Du missuppfattade nog mitt inlägg dessutom. Ett stort webbhotell har större variationer än ett mindre och det går givetvis inte att ha en supportpersonal som motsvarar maxnivån. Det går inte att bedriva företagsverksamhet på det viset, det inser nog alla. Jag säger heller inte att Binero gjorde vare sig rätt eller fel i just detta ärende men det är en fullkomligt logisk förklaring till varför man ibland får vänta längre på svar på större webbhotell.
Kan säga att det inte finns ett enda webbhotell jag prövat där man ALLTID fått svar inom 20 minuter och då har jag ändå testat ett ganska stort antal webbhotell. Vilken svarstid man lägger sig på är givetvis helt och hållet en kostnadsfråga och upp till var och en att besluta om. Olika kunder har olika behov och då passar säkerligen ett webbhotell bättre än ett annat. Om alla vore likadana vore det ganska trist. Det ultimata för egen del är ett webbhotell där supporten i princip inte behövs och därmed låga priser.
|
Nu var det inte Binero jag jämförde med utan mer webbhotell allmänt. Och nej jag jämförde inte webbhotell med polis på det vis du verkar vilja tolka det utan en akut situation med en annan.
Och jag tycker att du har fel när du säger att svarstider är en kostnadsfråga. Om den person som byggt systemet från grunden är tillräckligt duktig så fungerar systemet i regel så pass bra att supportfrågorna i regel blir relativt få även om man har väldigt många kunder. Har man däremot ett system som fungerar si så där så får man ju så klart väldigt många supportärenden, oftast fler än man klarar av att hantera.