Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Sep 2006
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Sep 2006
|
Vill förtydliga lite till.
Jag har ett antal HTML-filer (fullständiga HTML-dokument) som originalfiler. Jag läser in dessa HTML-dokument och plockar ut den del av dokumentet jag behöver (en div-tagg mitt på sidan) skapar en cache-fil av detta (egentligen en ny html-fil med bara min div-tagg).
När jag läser cache-filen läser den in html-koden (min div-tagg) rakt upp och ner. Inga ersättningar behöver göras (jag har ingen dynamisk data som skall behandlas).
Vad jag vill få till är att även få med <title>-taggen från mitt originaldokument, men lagra det separat så jag kan hämta titeln för sig och inenhållet för sig från cachefilen.
Om jag skall följa era instruktioner skall jag alltså läsa in originaldokumentet, göra om det till en php-array, spara som php-kod i en cache-fil och när jag skall läsa in cachen så skall den då generera ny html-kod (som det nästan identisk ut med originaldokumentet)? Känns som att man tappar fördelen med cache då. Då kan jag ju lika gärna läsa in originaldokumentet direkt och bara plocka ut med DOM varje sidvisning.
|