Citat:
Ursprungligen postat av coredev
Skakar liv i denna tråden, eftersom jag använder Newly.se dagligen och önskar lite förbättringar:
|
Tack! Verkligen jättekul att höra när någon använder och uppskattar en tjänst man knåpat ihop!
Citat:
*Markera de nyheter som är nya sedan sista besöket med en annan bakgrundsfärg, fetstil eller på något annat tydligt sätt
|
Absolut, detta är på gång! Jag har en ganska stor uppdatering på g av systemet som driver sidan, och däribland finns fler möjligheter för besökarna att få lite mer "skräddarsydd" information.
Citat:
* Sanity check - sortera bort nyheter som saknar rubrik
|
Borde gå att ordna ganska enkelt.
Citat:
* Sanity check - visa inte nyheter som har publiceringsdatum i framtiden i "Senaste nytt"-rutan - de blir liggande där i en evighet
|
Hmm, hade faktiskt inte märkt att detta var ett problem, tack för tipset. Ska kika närmare på det.
Citat:
* Gör varje medias nyhetsruta expanderbar. Vid klick visas 10 senaste nyheter istället för 5
|
Bra förslag! Ska kika på något smidigt sätt att bygga in det i kommande uppgraderingen.
Citat:
* Tag bort SMHI från framsidan och ersätt med t.ex. GP
|
Gör ännu bättre, låter SMHI vara kvar och lägger till GP
Citat:
* Möjlighet att skapa en "egen" flik, där du själv kan bestämma vilka källor som skall visas. För enkelhetens skull så duger en evighetscookie som lagringsmedium av informationen.
|
Står också på "att-göra" listan för framtiden. Jag siktar på någon slags startsida som är custom för varje användare, med utvalda flöden, "nytt sedan du var här sist" och liknande.
Citat:
* På sistone har sajten börjat gå segt. Behövs index skapas eller databasen rensas?
|
Antagligen har du haft otur att råkat ut för cachning av vissa filer. Sidan gör nämligen det med jämna mellanrum för att tvinga uppdateringar av nyheterna, och om det inte varit någon besökare på kanske 10 minuter så kommer den att förnya cachen när du då kommer och besöker. Är det mycket trafik så märks inte detta, men har man otur så kan man råka ut för att det blir någon enstaka gång det är extra lång laddtid. Detta verkar dock lite märkligt då besökssiffrorna faktiskt stiger ganska stabilt. Ska kika närmare på saken.
Citat:
Tack för att ni erbjuder en sådan bra tjänst gratis :-)
|
Tack själv som besöker och engagerar dig!