Visa ett inlägg
Oläst 2010-12-06, 16:07 #7
AndreasSs avatar
AndreasS AndreasS är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2010
AndreasS AndreasS är inte uppkopplad
Flitig postare
AndreasSs avatar

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Omega Man Visa inlägg
En annan sak som jag funderar på är ett mått på prestanda på webbhotellen. Sysslar mycket med fourm, då vill man inte att det ska bli långa laddningstider eller skrivtider. Men än så länge saknar branschen standardmått för prestanda. Kvantitetsmått skryter de gärna med, men kvalitetsmått annat än upptid redogörs det aldrig för. Ett mått för skriv och läs till MySQL-databaserna, kanske något att införa?
Är ju lite svårt att ge ut sån data eftersom det beror på så många faktorer. Det du skulle kunna göra är antagligen att skicka webhotellen du vill testa en .php och en .sql så de får importera den och sen ge dig URL till scriptet, då får du ju svar hur snabbt det går. Sen bör du väl testa några gånger på varje ställe också för att undvika att en enskild topp sänker någons resultat rejält.

Sen får du väl också i dessa fall hoppas att grejerna inte läggs upp på någon speciell server för att trimma resultaten, men jag hoppas att mina kollegor i branschen inte försöker lura kunderna till deras tjänst med trimmad server för testet.
AndreasS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat