Visa ett inlägg
Oläst 2010-12-06, 13:42 #123
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Hej,

Vilka är då fördelarna med en niqab sett ur kvinnans perspektiv? Det vore faktiskt intressant att höra.

Och bortser man från "förtrycks-aspekten" kvarstår även frågan om det är ok att dölja sitt ansikte i en offentlig miljö i Sverige.

Och är det ENBART en fråga om individens personliga frihet skulle ju folk även tillåtas gå omkring nakna och i naziuniform, vilket ju av naturliga skäl inte är tillåtet idag. Ok, nu drar jag det till sin spets och glider ifrån ämnet, men jag hoppas du förstår andemeningen.
Huruvida det finns någon fördel eller inte med niqab är helt irrelevant egentligen, det handlar om människors fria vilja vilken ska begränsas så lite som möjligt. Jag har väldigt svårt att förstå människor som tar illa vid sig så som en del beskrivit i den här tråden. Varför ens bry sig? Det är bara ett fåtal individer och det har ingenting alls med er att göra. En del måste ständigt lägga sig i andra människors liv trots att det inte påverkar dem själva eller samhället på något nämnvärt vis vilket är tröttsamt. Gör något vettigt istället - engagera er för tigrarna, den lokala idrottsklubben, de äldre som vanvårdas, alla skolungdomar som mobbas etc. Det är snarare dessa personer som är problemet och inte de som bär niqab.

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-12-06 klockan 13:46
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat