Visa ett inlägg
Oläst 2010-12-05, 11:53 #32
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av blixtsystems Visa inlägg
Jag förmodade att det gällde egenföretagare. Man har väl inte 150000 fasta kostnader om man jobbar åt ett större bolag?

Och Enligt Conny skall man som nyutexaminerad ta nästan 800kr timmen. Det var om man saknade både utbildning och erfarenhet som drygt 600 kr var rimligt. Jag ville bara poängtera att man nog är lite optimistisk om man saknar utbildning och erfarenhet men har fasta utgifter på 150000 och dessutom vill plocka ut 20000/mån samt ha en viss vinst. Jag skulle i.a.f. gapskratta om någon i den positionen skulle komma med sådana krav.
Det är de marknadsmässiga prisnivåerna som finns inom IT-branchen för utveckling. Om du anlitar en städare eller lastbilschaufför så är det andra nivåer som gäller. För de har en annan kostnadsstruktur och en annan marknad att jobba på.

Sen är det givetvis så att det är beroende p åvilken kund du har som kosnult, småföretag med liten erfarenhet har i sina egna kalkyler räknat fel (ej tagit hänsyn till verkliga kostnader) och håller därför många gånger en felaktig (ej lönsam) prisnivå som de måste justera i takt med mer erfarenhet och att företaget växer.

Senast redigerad av Conny Westh den 2010-12-05 klockan 11:56
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat