Visa ett inlägg
Oläst 2010-12-05, 11:01 #18
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av klein Visa inlägg
Jag tycker att politiker inte skall ha betalnings anmärkningar. Du får inte jobb på en pressbyrå om du har betalnings anmärkningar, men du få jobb i riksdagen.

Det är en säkerhetsrisk. Det var så Stig Wernerström och Stig Berling blev spioner, det var inte ideologisk drivna, utan "dålig" ekonomi som fick dem av bli spioner. Idag är lobby organisationer är drivande, så kanske man inte låter sej köpas av främmande makt, men kanske av någon ekonomisk stark organisation. Det finns goda exempel på detta, hur Jägar org. jobbar emot det folkvalda.

Och folk som är dömda för brott, skall inte ha politiska uppdrag. Möjligen med kararenstid på 15 till 20 år.

Man tycker att SD hycklar duktigt, då man låter dömda brottslingar få inneha förtroende uppdrag, särskilt när det är för en hårdare linje på den punkten. Det har tom folk som har begått rån anställda hos sej.

Vet mest kanske är väl ett dåligt ord. Men att man skall ha rätt värdegrund.
Jag håller faktiskt inte med dig. I en demokrati ska alla kunna göra sin röst hörd. Vill människor ha en kriminellt belastad person i riksdagen så får det också vara så. Handlar det om allvarligare brott så är det emellertid ganska liten risk att så är fallet så det sköter sig självt ganska bra tror jag.